ASG Airsoft Nowy Sącz
Forum miłośników Airsoftu na Sądecczyźnie
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


REGULAMIN OGÓLNY ROZGRYWEK AIRSOFTOWYCH
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ASG Airsoft Nowy Sącz Strona Główna » Wyjazdy, spotkania, wyjścia, zloty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tasim 31 MEU
Sądecki AirSoft


Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 21:45, 21 Paź 2010    Temat postu: REGULAMIN OGÓLNY ROZGRYWEK AIRSOFTOWYCH

Z racji na zaistniałą potrzebę zamieszczam regulamin ogólny i regulamin miejscówki "Granit"

REGULAMIN OGÓLNY:
I Bezpieczeństwo:


- Każdy gracz airsoft zobowiązany jest posiadać w trakcie walk airsoft środki ochrony oczu, jako organu najbardziej narażonego na uszkodzenia. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.
- Każdy gracz airsoft, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.
- Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika airsoft przez cały czas trwania walk airsoft. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia ognia z i do bezpiecznej strefy (trupiarni/ respa)!!!
- Gracz airsoft, który zdejmie środki ochrony oczu poza strefą bezpieczeństwa, może być upomniany przez każdego z pozostałych graczy. Nie zastosowanie się do upomnienia bądź ponowne upomnienie, stanowi podstawę do wykluczenia tego gracza z dalszych walk airsoft.
- Każdy z uczestników rozgrywek airsoftowych powinien grać z głową i zachowywać szczególną ostrożność na terenach o podwyższonym ryzyku wystąpienia urazów i nieszczęśliwych wypadków (np. granit).
- Przestrzeliwanie i kalibracja replik ma odbywać się w miejscu do tego wyznaczonym (wyznaczona linia i kierunek ostrzału nie zagrażający innym graczom, osobom postronnym i mieniu ruchomym/ nieruchomym) w przerwach między rozgrywkami.
- Zabrania się prowadzenia ognia w miejscach i czasie do tego niewyznaczonych!! Zwłaszcza podczas przerwy między rozgrywkami, w obecności graczy bez założonych środków ochrony oczu/ nie będących w strefie kalibracji replik!!
- Zabrania się używania jakichkolwiek środków pozoracji walki (granatów rozpryskowych/ świec dymnych/ petard hukowych i hukowo- błyskowych) podczas przerwy między rozgrywkami, chyba że jest do tego specjalnie wyznaczony teren.
- Każdy gracz posiadający środki pozoracji walki ma obowiązek powiadomienia o tym pozostałych graczy, i przeprowadzenia testu bezpieczeństwa w obecności wszystkich uczestników na danej strzelance. Jeżeli ktoś będzie używał środków pozoracji walki zagrażających zdrowiu, życiu innych graczy/ nie przyzna się do posiadania takowych środków, będzie wykluczony z dalszej rozgrywki.

II Trafienia, oraz limity fps:

- Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft.
- Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia poprzez uniesienie obu rąk do góry i okrzyk "dostałem".
-Dopuszczalne jest pominięcie unoszenia rąk i okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która skutecznie wykonała "silent kill".
- Silent kill zostaje uznany, jeżeli osoba eliminująca z zaskoczenia podejdzie ofiarę (bez wykrycia), po czym klepnięciem w ramię, i/bądź wyszeptanym z bliskiej odległości "nie żyjesz", informuje ofiarę o skutecznie wykonanym silent kill'a.
-Trafiony gracz pozostaje w miejscu trafienia. Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty (czerwona szmata w widocznym miejscu) oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz może przemieścić się do strefy bezpieczeństwa dopiero wówczas, gdy w rejonie, gdzie został trafiony, nie toczą się już żadne działania, a przejście do strefy bezpieczeństwa nie będzie odbywało się przez rejon innych działań. Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom.
- Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem podstawowego kanonu, na jakim opiera się airsoft - kanonu uczciwości. --- - Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.
- "terminowanie" można komuś zarzucić, tylko jeżeli ma się 100% pewności, że dana osoba została trafiona, bez względu na to czy nie przyznała się umyślnie, czy nie poczuła trafienia. Fakt taki należy rozwiązywać natychmiast, umieszczając na głowie czerwoną szmatę, podchodząc do trafionego z podniesioną w górę ręką i poinformowaniem go o trafieniu, zachowując przy tym maksimum kultury osobistej!!
- Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednkaże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.
- Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa.
- Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.
- Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft. W tym wypadku gracz może kontynuować grę, jeżeli posiada broń boczną.
- Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do końca starcia, w którym nastąpiło wyeliminowanie. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany. Przejęcie broni wygląda następująco: po dotarciu do wyeliminowanego, mówisz "przejmuje Twoją broń" i używasz swojej repliki, która z broni zniszczonej zmienia się w broń zdobyczną. Myślę że taka procedura ułatwi tą zasadę, bo nie będzie trzeba zabierać nikomu repliki, tylko grać ze swoją jako ze ściagniętą z trupa.
- Wyczerpanie się amunicji ASG, nie skutkuje wyeliminowaniem gracza z walki airsoft. Gracz, któremu wyczerpała się amunicja, pozostaje nadal w walce.
- Organizator walk airsoft może ustalić inne zasady uznawania trafień. W przypadku braku ustalenia innych zasad uznaje się za obowiązujące, podane w niniejszym zbiorze.
- Każdy gracz powinien unikać za wszelką cenę strzelania serią z bliskich odległości (mniej jak 5m). W takiej sytuacji, aby uniknąć niepotrzebnych kontuzji lepiej jest krzyknąć do kogoś "nie żyjesz", ale tylko wtedy kiedy masz absolutną pewność, że wyeliminowałbyś wroga zwykłym trafieniem. Dopuszczalny jest również strzał z bliska, na trybie ognia semi w miejsce, które nie grozi poważniejszymi uszkodzeniami ciała (nogi, dupa, brzuch, plecy).
- Wszyscy uczestnicy spotkań powinni unikać za wszelką cenę strzelania w głowę, chyba że nie ma innej możliwości wyeliminowania przeciwnika. Strzał w głowę powinien być oddany w trybie ognia semi. Wysoce niewskazane jest strzelanie w głowę w trybie full auto, zwłaszcza na bliskie dystanse!!!

LIMITY FPS
CQB (budynki): MAX 370 fps, tylko ogień pojedynczy. Dotyczy to również terenu w odległości do 3m od budynku oraz strzelania do budynku z zewnątrz.
BROŃ SZTURMOWA/BROŃ WSPARCIA: MAX 450 fps (lub więcej gdy reguły miejscówki na to pozwalają)
KARABINY WYBOROWE/SNAJPERSKIE: O mocy powyżej tej dopuszczalnej dla broni szturmowej, nie więcej niż 700 fps. Tylko ogień pojedynczy. Snajperzy są zobowiązani do posiadania i używania broni bocznej (o mocy poniżej 350 FPS) na dystansie mniejszym niż 20m (ZASADA OBOWIĄZUJE OD KWIETNIA 2014).

Zakaz używania replik z konwersjami gazowymi pozwalającymi regulować FPS (m. in. Mancraft i Polarstar).

III Sprawy inne:

- Żaden gracz airsoft nie może być dyskryminowany z powodu rodzaju i typu posiadanej broni ASG, umundurowania i wyposażenia. Jednakże każdy gracz airsoft dba o to, by jego umundurowanie i wyposażenie nie odbiegało w rażący sposób od norm umundurowania i wyposażenia powszechnie uznanych i przestrzeganych w airsoft, a także od przyjętego przez organizatorów klimatu rozgrywki (w tym sensownosci scenariusza).
- Miłośnikiem i sympatykiem airsoft może być każda osoba, bez względu na wiek, płeć i rasę.
- W spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.
- W przypadkach szczególnych, w spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 16 lat i posiadają pisemną zgodę rodziców/opiekunów prawnych, według ustalonego wzoru.
- W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających. Osoby niestosujące się do tej zasady mogą być natychmiast i nieodwołalnie wykluczone ze wszystkich walk airsoft.
-Noszenie broni ASG w miejscach publicznych powinno odbywać się z użyciem pokrowców, opakowań lub w inny sposób, zabezpieczający broń ASG przed widokiem publicznym.
-Wydobywanie, strzelanie, celowanie lub jakiekolwiek inne użycie broni ASG w miejscu publicznym może być uznane za naruszanie zasad airsoft i powodować wykluczenie dopuszczającego się tego gracza airsoft ze wszelkich spotkań i walk airsoft.
-Noszenie mundurów i oporządzenia używanego w airsoft w miejscach publicznych jest dozwolone, za wyjątkiem przypadków, gdy pozostaje to w sprzeczności z prawem powszechnie obowiązującym ( mundury i wyposażenie, a także symbole i oznaczenia, zastrzeżone dla określonych formacji, takich jak: wojsko, policja itp.).
- Wszyscy gracze powinni przestrzegać regulaminów ustalonych przez lokalne i ogólne środowiska airsoftowe, oraz grać fair play i szanować się nawzajem. Nie przestrzegając zasad, trzeba liczyć się z tym, że można zostać wykluczonym z rozgrywek airsoftowych, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich.

PIRO (jeżeli jest dopuszczone):
Każdy środek pirotechniczny aktywowany na polu walki, powinien być zasygnalizowany okrzykiem "uwaga! Granat dymny/ odłamkowy/ hukowy! (ew. smoke/ frag/ flashbang) oraz rzucony możliwie jak najbezpieczniej, uwzględniając pozycje innych graczy. Kategorycznie zabrania się używania pirotechniki jako pocisków, i rzucania/ celowania w innych graczy!!! Przede wszystkim ten punkt powinien obowiązywać w budynku, gdzie ryzyko uszkodzenia słuchu i nie tylko jest największe.

Powyższy regulamin w większości zaciągnięty jest z witryny wmasg.pl, zmodyfikowany delikatnie przez moją osobę, na potrzeby lokalnego środowiska airsoftowego. Mam nadzieję że wszyscy przeczytają uważnie i będą się stosować. Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie zmiany poszczególnych punktów, tudzież dodania nowych, proszę się wypowiadać.

GRANIT EXPANSION SET Wesoly :

BEZPIECZEŃSTWO:
Z racji na ciężki teren działań, jakim jest granit, każdy gracz powinien zachować szczególną ostrożność w budynku i jego bliskich okolicach, aby ograniczyć ryzyko zagrożenia zdrowia/ życia! Patrzeć pod nogi przede wszystkim!


Historia zmian:
- (2012-04-30 marcinus) zakaz piro na Granicie, formatowanie
- (2013-10-29 marcinus) Zmiana zasad FPS w budynkach
- (2013-02-20 marcinus) Aktualizacja związana ze zmianami na sezon 2014


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Myrcha



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chełmiec

PostWysłany: Czw 22:09, 21 Paź 2010    Temat postu:

Zapoznałem się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M4riusz_1991



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Czw 22:14, 21 Paź 2010    Temat postu:

X - podpisał chłop pańszczyźniany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravensnest



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:54, 21 Paź 2010    Temat postu:

10-4 on that.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZbycH
Sądecki AirSoft


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 0:51, 23 Paź 2010    Temat postu:

przyjąłem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koski



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chełmiec

PostWysłany: Sob 10:04, 23 Paź 2010    Temat postu:

Na prawdę życzę zastosować się wszystkim do tych zasad. Większość z punktów, niestety taka jest prawda, nie było do tej pory u nas przez niektórych przestrzegane, w szczególności te z środkami ochrony oczu, oddawania strzałów po wyeliminowaniu i sygnalizacji trafienia.
Też bardzo ważny punkt: "każdy środek pirotechniczny aktywowany na polu walki, powinien być zasygnalizowany okrzykiem "uwaga! Granat dymny/ odłamkowy/ hukowy! (ew. smoke/ frag/ flashbang) oraz rzucony możliwie jak najbezpieczniej, uwzględniając pozycje innych graczy."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czerwony
Sądecki AirSoft


Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 14:22, 26 Paź 2010    Temat postu:

przyjąłem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czerwony dnia Wto 14:23, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goły



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Wto 19:17, 26 Paź 2010    Temat postu:

roger that Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravensnest



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:12, 11 Lip 2011    Temat postu:

Przyszło mi coś do głowy co nie jest jasno normowane przez regulamin.
Mianowicie moc grzyb boczniaków.
Każdy wie że z reguły grzyb boczniak ma około 300fps i to w zupełności wystarcza jak na zadanie jakie musi taka broń spełnić jednak patrząc na allegro, co jak część z was wie robię często gdyż jestem łowcą okazji;), przechodzi przez myśl pewna rzecz.
Coraz częściej sprzedawcy umieszczają w kategorii ASG tak zwane "pistolety wiatrówkowe" które w sumie jedyne czym różnią się od normalnej wiatrówki na CO2 to że zamiast śrutu mamy kulkę.
I tu pojawia się sprawa młodych początkujących graczy którzy nie znają umiaru w fpsach i kupują "boczniaki" o mocy często przekraczającej moc większości karabinów jako główny powód mając "mocne i tanie" albo "zajebiście nakurwia" (sorry za słownictwo, staram się ograniczyćMruga.
Myślę że jest to coś nad czym pasuje zapanować zanim zaczną nam się wiatrówki w ASG pojawiać.
W broni bocznej nie jest potrzebna moc w okolicach 500fps jakie często osiągają takie pistolety wiatrówkowe a wręcz na "dystansie boczniakowym" można zrobić komuś konkretne ziaziu czymś takim:/
Myślę że dla grzyba boczniaka 400fps jest już aż nad to, a dla rewolwerów 450fps byłoby ok bo z reguły tyle mają poprostu i wyboru nie ma.
Oczywiście granica tolerancji w okolicach 10fps;)
Co sądzicie bracia Sądecka?
Myślę że dobrze by było to jakoś określić w regulaminie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁysyGBW



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Grybów

PostWysłany: Pon 21:21, 11 Lip 2011    Temat postu:

Zgodzę się z tym co napisał kolega wyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Myrcha



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chełmiec

PostWysłany: Wto 7:54, 12 Lip 2011    Temat postu:

Myślałem, że jest to w regulaminie... Jak najbardziej jestem za tym, żeby z rozsądkiem dobierać sobie fpsy w pistoletach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Domino
Sądecki AirSoft


Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 21:10, 13 Lip 2011    Temat postu:

Ja proponuję 360FPS'ów. Ci co mają więcej, już nic nie zrobią, a reszta przynajmniej ma pohamowanie przed tymi rewolwerami po 540fps

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ravensnest



Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:34, 15 Lip 2011    Temat postu:

To może coś w końcu z tą sprawą grzyb boczniaków zrobimy.
Puki co widzę że większość ma to gdzieś.
Moda proszę o wprowadzenie w regulamin jakichś limitów albo niech jasno napisze że jako grzyb boczniak dozwolone jest wszystko i w przypadku fps sky is the limit.
Jasny regulamin jest niezbędny, nie tyle dla mnie co dla nowych.
Pasi żeby się ktoś za to wziął bo my prości użytkownicy zmian robić nie możemy.
I tak jak do tej pory regulamin był ok tak teraz nowych opętanych żądzą fps jest od groma i trzeba to wziąć pod uwagę.
Nie chce się kminić to propozycje limitów i ankieta.
Nie spać!
Modować!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ravensnest dnia Pią 21:35, 15 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czerwony
Sądecki AirSoft


Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 23:06, 15 Lip 2011    Temat postu:

ja jestem za ograniczeniem, tak jak mowiliscie jakos 370fps limit grzyba boczniaka. to rzeczywiscie powazna sprawa i w razie braku pomyslunku zbyt wiele fps zle uzyte moze zrobic komus krzywde. a to chyba niepozadane Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Myrcha



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Chełmiec

PostWysłany: Sob 7:21, 16 Lip 2011    Temat postu:

Może być coś z 350-370fps limit, do tego załóż ankietę i zrobimy głosowanie. Szybko sprawni i bez zbędnego gadania.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ASG Airsoft Nowy Sącz Strona Główna » Wyjazdy, spotkania, wyjścia, zloty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin